5 Lottó ár: De az állam 10 meglévő kaszinójából csak kettő érte el az 1,200 pozíciók jelenlegi korlátját, kérdéseket vetve fel, függetlenül attól, hogy az állam elérte-e a telítettségi pontot.
  • Gemhalla Nyerőgép Játék - A Gamingclub 50 teljesen ingyenes pörgetést kap csak a regisztrációhoz.
  • Melyik Szerencsejátékon A Legnagyobb Esélye Nyerni: A kellemetlen órák ellenére a Karamba casino felülvizsgálata megállapította, hogy az élő chat funkció könnyen használható és gyors reakcióidővel rendelkezik.
  • Ingyenes új online kaszinó nyerőgép játékok 2024

    Big Cat King Megaways Nyerőgép Játék
    Azok számára, akik segítséget szeretnének kapni a játékhoz, a legjobb megoldás az, ha a GYIK oldalunkkal kezdjük.
    William Hill Kaszinó Részletes Leírás A Játékokról és Bónuszokról
    Vannak vadak, szórja, sok szimbólum elfogadása egy egyiptomi témát, hogy megfeleljen a játék.
    Bíróság elé vinné őket, de biztos vagyok benne, hogy időmet és pénzemet pazarolnám.

    Valódi pénzes online kaszinó alkalmazások 2024

    Eddigi Lottószámok
    Egy másik népszerű és megbízható kaszinó csoport a Dazzletag Entertainment Ltd.
    Power Of Gods Letöltés Ingyen
    Nekünk személy szerint a 3-tárcsás és 5-tárcsás résidőkről a 3D-s résidőkre és az interaktív résidőkre való áttérés olyan volt, mintha az 1930-as években készült fekete-fehér filmből a modern Marvel vagy a Csillagok háborúja filmek teljes érzékszervi túlterhelésébe lépnénk.
    Double Dragons Letöltés Ingyen

    Amit mi adni tudunk, az örökre megmarad.
     

    Felvételi tájékoztató a 2024/2025-ös tanévre

    KISVÁRDAI BESSENYEI GYÖRGY GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM1. Iskolai adatok

     

    1. Iskolai adatok

     

     

    Az iskola OM azonosítója: 033648
    Az iskola elérhetősége:         4600 Kisvárda, Iskola tér 2.

    Telefon: 06-45/410-045

    Honlap: www.besi.hu

    Email: besiposta@besi.hu

     

    Igazgató: Dr. Koncz Gábor

     

     

    1. Az iskola általános bemutatása

    A Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye egyik legnagyobb középiskolája és egyetlen Minősített Tehetséggondozó Műhelye. A több mint 110 éves intézmény nagy múltra tekint vissza, fennállása alatt mindvégig a térség egyik jelentős szellemi bázisának számított. A hagyományok tisztelete ma is fontos pedagógusaink számára. Ugyanakkor a hagyomány mellett több fontos jelzővel is lehet illetni intézményünket. Ilyenek például: szellemiség, kreativitás, innováció, diákközpontúság, szakmai igényesség. Fontos számunkra, hogy iskolánkban minden tanuló megtalálhassa számításait. Ennek érdekében több tagozatot működtetünk: emelt szintű nyelvi, humán irányultságú, természettudományos, matematika, általános tantervű képzések. Kiemelten fontosnak tartjuk Arany János Tehetséggondozó Programunkat, ahol a kedvezményezett településen élő és/vagy hátrányos helyzetű tanulók képzése is magas színvonalon valósul meg. Arra törekszünk, hogy sokoldalú közösség legyünk, ahol a diákok békében fejlődhetnek, egymással egy kreatív közösséget alkotva. Pedagógusaink korszerű szakmai tudással rendelkeznek. Fontos számukra az élményszerűség, az innováció, az új módszerek megismerése. A kreatív klímát iskolánk kiváló felszereltsége is nagymértékben támogatja. A kiváló infrastruktúra széleskörű igénybevételével tanáraink sikeresen végzik a tanulók differenciált fejlesztését. Tanáraink órarendjébe beépül a tehetséggondozó tevékenység is. Számos konferenciának is helyet adunk, aktívan szervezünk rendezvényeket diákok és pedagógusok részére egyaránt. Iskolánk diákjai barátságos, diákközpontú nevelőtestülettel készülnek felsőoktatási tanulmányaikra. A támogató légkör, a szakmaiság számos kiváló nemzetközi és hazai eredményhez ad alapot. Tanulóink hagyományosan jól szerepelnek a sport, a természettudományok és a humán tudományok felvételi többletpontot is jelentő versenyein hazai és nemzetközi szinten egyaránt. Diákjaink 90%-a bekerül valamely felsőoktatási intézménybe.

    1. Induló képzések

     

     

    A 2024/2025-ös tanévben a 9. évfolyamon hat nappali tagozatos osztály indítását tervezzük, az alábbi tanulmányi területeken:

    0001 – Arany János Tehetséggondozó Program

    Az öt évfolyamos programba a Belügyminisztérium által meghatározott feltételek teljesítésével, pályázat útján lehet bekerülni. A Program sikeres teljesítése esetén a tanulók B2 (középfok) szintű nyelvismeretre, B kategóriás jogosítványra, ICDL vizsgabizonyítványra tehetnek szert, valamint alaposan felkészülhetnek a felsőoktatásba való eredményes bejutásra a komplex módon történő tehetséggondozásnak köszönhetően. Az 5 évfolyamos oktatás országosan egységes speciális tanterv alapján zajlik. Kollégiumi jogviszony létesítése kötelező, a tanulók ösztöndíjban részesülnek. Első évben csak az angol kötelező, később a második idegen nyelv a francia, német, orosz nyelvek közül választható.

    0002 – Kiemelt idegen nyelvi képzés

    Az osztály tanulói mindannyian első idegen nyelvként angolt haladó szinten, második idegen nyelvként kezdő szinten német nyelvet tanulnak, az első idegen nyelv esetében C1 (felsőfokú), a második nyelv esetében legalább B2 (középfokú) szintű nyelvi ismerethez juthatnak. A tanulók idegen nyelvi kommunikációs készségeinek fejlesztését anyanyelvi lektor segíti. A kiemelkedő nyelvtudású tanulók üzleti angol nyelvi ismeretekkel gazdagodhatnak.

    0003 – Általános humán irányultság

    A humán területen tanulók magyar nyelv és irodalomból, valamint történelemből emelt szintű oktatásban részesülnek. Az alapkövetelmények elsajátítása mellett képesek lesznek a kifejező és igényes megnyilatkozásra, a továbbtanulás és a munkába állás esetén is hasznosítani tudják majd megszerzett ismereteiket. Az emelt szintű humán képzés elvégzése többek között különböző bölcsész, jogi, pszichológiai, kommunikáció és médiatudomány szakok biztos alapját képezheti. Kötelező két idegen nyelv tanulása az angol, francia, német, orosz nyelvek közül.

    0004 – Emelt szintű angol nyelv

    Az emelt szintű nyelvi osztályokba járó tanulók az adott nyelvből felsőfokú (C1 szintű) nyelvi ismeretekhez juthatnak, sikeresen felkészülhetnek az emelt szintű érettségire angol nyelvből. A tanulók idegen nyelvi kommunikációs készségeinek fejlesztését anyanyelvi lektor segíti. Az emelt szintű angol nyelvi képzés elvégzése többek között különböző bölcsész, nemzetközi kapcsolatok, kommunikáció és média szakok biztos alapját képezheti. Az első idegen nyelv az angol, a második a francia, német, orosz nyelvek közül választható.

    0005 – Emelt szintű matematika

    A felvett tanulók a matematikai ismereteken túl olyan kompetenciákat is szereznek, amelyeknek valamennyi tantárgy elsajátításánál hasznát veszik, ezen kívül felkészülhetnek az emelt szintű matematika érettségire. A logika sokoldalú fejlesztése hozzájárul a digitális kultúra tantárgyon belüli programozási ismeretek megalapozásához, valamint a természettudományos tárgyak matematikai műveleteinek megoldásához. A matematikából megszerzett tudás biztos alapját képezheti műszaki, közgazdasági, informatikai és egyéb tanulmányoknak. Kötelező két idegen nyelv tanulása az angol, francia, német, orosz nyelvek közül.

    0006 – Általános természettudományos irányultság

    A természettudományos képzés során a tanulók alaposan felkészülhetnek az emelt szintű biológia és kémia érettségire. A képzés során naprakész tudásra tehetnek szert. A korszerű ismeretek elsajátítása hozzájárulhat a környezet- és egészségtudatos magatartás kialakításához. A képzés során szerzett ismeretek elősegíthetik a természettudományos felsőoktatási szakok (pl. gyógyszerész, vegyész, orvos, fogorvos, állatorvos, biológus) sikeres elvégzését. Kötelező két idegen nyelv tanulása az angol, francia, német, orosz nyelvek közül.

    0007 – Általános tantervű képzés

    A tanulók a kötelező érettségi tantárgyakból kapnak alapos felkészítést, majd 11. és 12. évfolyamon lehetőségük van az általuk választott tantárgy(ak)ból emelt szintű vizsgákra felkészítő foglalkozásokon részt venni. Alapos felkészülést követően számos felsőoktatási képzés nyitottá válik diákjaink számára. Kötelező két idegen nyelv tanulása az angol, francia, német, orosz nyelvek közül.

    Kiegészítő információk:

    A Pedagógia Programunkban megjelenő tantárgyakból iskolánk minden osztályban biztosítja az emelt szintű érettségire való felkészülést a tizenegyedik és a tizenkettedik évfolyamokon. Minden osztályban biztosítunk alapozó órákat a kilencedik évfolyamon tanulmányokat kezdő diákok részére annak érdekében, hogy az egyéni tudásbeli különbségeket csökkentsük. A tanórákon kívüli tanulásra és önképzésre módot adnak a délutáni foglalkozások, szakkörök, amelyek a Minősített Tehetséggondozó Műhely keretében működnek.

    1. A központi írásbeli vizsga

     

     

    A központi írásbeli vizsga mindenki számára kötelező.

    Az írásbeli vizsga időpontja négy évfolyamos képzésre, valamennyi tagozaton:

    • magyar nyelv január 20-án 10:00,
    • matematika január 20-án 11:00.

    Az írásbeli felvételi vizsga helyszíne:

    • bármely középiskola, amely felvételi eljárást megelőző írásbeli vizsgát

    Az írásbeli vizsga időpontja öt évfolyamos AJTP – Arany János Tehetséggondozó Program

    képzésre:

    • részképességeket vizsgáló feladatlapok január 19-én 14:00,
    • magyar nyelv január 20-án 10:00,
    • matematika január 20-án 11:00.

    Az írásbeli felvételi vizsgák helyszíne AJTP – Arany János Tehetséggondozó Program

    képzésre:

    • Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium (4600 Kisvárda, Iskola tér )

    A pótló központi írásbeli vizsgák időpontja:

    • magyar nyelv január 30. 14:00,
    • matematika január 30. 15:00.

    (Pótló írásbeli vizsgát azok a tanulók tehetnek, akik az előző írásbeli vizsgán alapos ok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló csak egyszer tehet központi írásbeli vizsgát.)

    A központi írásbeli vizsgára a tanulók diákigazolványt vagy személyi igazolványt hozzanak magukkal!

    1. A tanuló jelentkezése a központi írásbeli vizsgára:

    A tanulóknak 2023. november 30-ig a www.oktatas.hu honlapról letölthető „TANULÓI JELENTKEZÉSI LAP” benyújtásával kell jelentkezniük az írásbeli vizsgá(k)ra. A jelentkezési lapot abba a vizsgát meghirdető középiskolába kell a tanulónak benyújtania, ahol a központi írásbeli vizsgát meg kívánja írni. A tanuló maga dönti el, melyik vizsgaszervező intézménybe nyújtja be a központi írásbeli vizsgára való jelentkezési lapját (kivételt képeznek az Arany János Tehetséggondozó programba jelentkező tanulók), függetlenül attól, hogy a későbbiekben a felvételi eljárás keretében melyik középfokú intézménybe kíván majd jelentkezni, és milyen jelentkezési sorrendet jelöl meg.

     

     

     

     

    1. A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő vagy sajátos nevelési igényű tanulók felvételi eljárása során alkalmazott speciális értékelési szabályok

     

     

    A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 51.§-ban meghatározottak szerint a sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanuló részére a felvételi vizsgán indokolt esetben biztosítjuk a hosszabb felkészülési időt, az írásbeli vagy szóbeli felmérésen biztosítjuk az iskolai tanulmányai során általa használt, megszokott eszközöket, a vizsga szervezésével alkalmazkodunk az adottságaihoz. A sajátos nevelési igényű tanuló az írásbeli vizsga során a szakértői véleményben foglaltak alapján az alábbi kedvezményekre lehet jogosult:

    • időhosszabbítás (az írásbeli vizsga időtartama tárgyanként 45 perc, ez indokolt esetben megnövelheti),
    • segédeszköz használata (a tanuló a szakértői vélemény alapján az igazgatói határozatban leírtak szerinti segédeszközt, vagy segédeszközöket használhatja a vizsga során),
    • az értékeléskor az értékelési rendszer egy részlete alóli felmentés (a szakértői véleményben leírtak alapján a vizsgadolgozat értékelésekor bizonyos feladattípusokat a javító tanár nem vesz figyelembe, az ezekre adható pontot az elérhető maximális és a tanuló által elért összpontszámba sem számítja be).

    A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő vagy sajátos nevelési igényű tanulónak és a szüleinek még az írásbeli vizsgára való jelentkezés (2023. november 30.) előtt tisztáznia kell az iskolával azt, hogy a szakértői véleményben foglaltak alapján szükséges- e a tanuló részvétele az írásbeli vizsgán. A sajátos nevelési igényű tanuló tehát a szakértői és rehabilitációs bizottság vagy a nevelési tanácsadó szakértői véleményében leírtak alapján kérheti az írásbeli vizsga alóli felmentését. A központi írásbeli vizsgára vonatkozó speciális elbírálást minden esetben, írásos kérelemben kell igényelni az intézményben. A kérelmet, valamint a szakértői és rehabilitációs bizottság vagy a nevelési tanácsadó szakértői véleményét az írásbeli vizsgára történt jelentkezéskor a jelentkezési lappal együtt kell benyújtani az iskolához. Mivel a speciális körülményekre vonatkozó kérelem a vizsgaszervezést is érinti,

    ezért fontos, hogy azt jóval a vizsga előtt, már a vizsgára való jelentkezéskor átadják az intézménynek. A kérelmet az intézmény igazgatója bírálja el, döntéséről határozatot hoz.

    Amennyiben a sajátos nevelési igényű tanuló úgy dönt, hogy megírja a központi írásbeli vizsgát, akkor a vizsgára történt jelentkezéskor a vizsgaszervezést érintő speciális körülményekre, illetve eszközökre vonatkozó kérelmet nyújthat be.

    A pontszámítás során figyelembe vesszük az egyes tantárgyak vagy tantárgyrészek értékelése és minősítése alóli mentesítéseket, amennyiben azt a szülő írásban kéri, s kérését a szakvéleménnyel alátámasztja. A felvételi maximális összpontszáma ebben az esetben a mentesítés figyelembevételével módosul, s ebből számítjuk arányosítva a tanuló felvételi pontszámát.

    Szakmai alapdokumentumunk alapján a sajátos nevelési igényű (autizmus spektrum zavarral, egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő) tanulók közül csak a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható tanulók jelentkezését fogadhatjuk el.

    1. A kiértékelt feladatlapok megtekintése, az észrevételezés rendje:

    A rendelet szerint a tanuló és szülője a kijavított dolgozatot egy kijelölt napon (2024. február 9.) 8 és 16 óra között az iskolában megtekintheti, arról másolatot (fényképet) készíthet, a dolgozat értékelésére (kizárólag abban az esetben, ha az eltér a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól) írásban észrevételt tehet, amit a megtekintést követő első munkanap végéig – 16 óráig – adhat le az iskolában. Az észrevétel benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén egy napon belül lehet igazolási kérelmet benyújtani. Az igazolási kérelem benyújtási határideje jogvesztő. Az iskola az észrevételt érdemben elbírálja, a bírálat eredményét határozatban közli az észrevételt tevővel.

    1. Az eredmények közzététele, a felvételi eljárás további menete:

    Az írásbeli vizsga eredményéről a középiskola 2024. február 09-ig közvetlenül tájékoztatja a vizsgázókat, azaz a vizsga részletes eredményeit tartalmazó, az iskola bélyegzőjével, valamint az igazgató aláírásával hitelesített, a tanuló nevére kiállított Értékelő lapot a tanulónak átadja. A tanuló ennek ismeretében nyújtja be felvételi lapjait (Jelentkezési lapját és Tanulói adatlapját), és vesz részt a középfokú felvételi eljárásban.

    1. A középfokú felvételi eljárás

     

    Az általános iskola 2024. február 21-ig továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középiskolának, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Hivatalnak. Intézményünk kéri az Értékelő lap jelentkezési laphoz történő csatolását. Az Értékelő lap másolatban csatolható, hitelesítése – az Értékelő lapot kiállító iskola által – nem kötelező. Az eredeti Értékelő lap a jelentkezőnél marad.

    1. Pontszámítás

     

     

    Szerzett pontok: a felvételi eljárásban a központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett magyar nyelv (50 pontos feladatlap) és matematika (50 pontos feladatlap) írásbeli vizsga összesített pontszáma.

    Matematika tagozaton a matematika központi írásbeli eredményét súlyozottan vesszük figyelembe. A megszerzett matematika pontot 1,4-gyel szorozzuk. Így a maximálisan megszerezhető pontszám matematikából 70 pont.

    Humán tagozaton a magyar nyelv központi írásbeli eredményét súlyozottan vesszük figyelembe. A megszerzett magyar nyelv pontot 1,4-gyel szorozzuk. Így a maximálisan megszerezhető pontszám magyar nyelvből 70 pont. Minden más tagozaton 50 pont a megszerezhető maximum matematikából is és magyar nyelvből is.

    Az Arany János Tehetséggondozó Programban a magyar nyelv és matematika központi írásbeli feladatsorok mellett egy részképességeket mérő feladatsor kitöltésére is sor kerül. Ez a feladatlap 25 felvételi pontot jelent, így az írásbelivel szerezhető összesített pontszám 75 pont lehet maximum. Ezt a 25 szerzett pontot csak az Arany János Tehetséggondozó Program felvételi eljárásában vesszük figyelembe.

    Hozott pontok: A jelentkezések elbírálásában a felvételi vizsga mellett természetesen figyelembe vesszük az általános iskolai eredményeket is. A 7. osztály év végi és a 8. osztály félévi magyar nyelv és irodalom (a magyar nyelv és irodalom átlaga), történelem, matematika, idegen nyelv és egy választott természettudományos tantárgyból szerzett jegyek összegét számoljuk. A természettudományos tantárgy esetében a biológia, kémia, fizika, földrajz, természettudomány jegyek közül a legjobbat vesszük figyelembe mindkét félévben. Így összesen maximum 50 hozott ponttal rendelkezhet egy tanuló.

     

     

    Minden képzési formánál a hozott és a szerzett pontszámok összege alapján rendezzük sorba a jelentkezőket. A rangsorolás a következők szerint történik:

    1. Kiszámítjuk a hozott és a szerzett pontok összegét, és ez alapján sorba rendezzük a jelentkezőket.
    2. Pontazonosság esetén először a halmozottan hátrányos, majd a hátrányos helyzetű tanulót részesítjük előnyben. Az Arany János Tehetséggondozó Programban a hátrányos helyzet miatt a szerzett és hozott pontok összegét 1,1-gyel szorozzuk.
    3. Akinek a lakóhelye, illetve a tartózkodási helye az iskola székhelyének településén található.
    4. Ha a pontazonosság továbbra is fennáll, a több szerzett ponttal rendelkező tanulót soroljuk előrébb.
    5. Ha a pontazonosság ezután is megmarad, azt a diákot részesítjük előnyben, akinek valamely testvére gimnáziumunk tanulója, majd azt, akinek testvére, vagy valamely szülője iskolánk tanulója volt.

    A pontszámítás táblázatban szemléltetve a négy évfolyamos képzéseken

     

     

     

    Osztály

     

     

    Kód

     

     

    Tagozat

     

    Hozott pontok

    Szerzett pontok  

     

    Összpontszám

    Központi magyar

    nyelv írásbeli

    Központi matematika írásbeli
    B 0002 Kiemelt idegen nyelvi képzés 50 50 50 150
     

    C

    0003 Általános humán irányultság 50 50*1,4 50 170
    0004 Emelt szintű angol nyelv 50 50 50 150
    D 0005 Emelt szintű matematika 50 50 50*1,4 170
     

    E

     

    0006

    Általános

    természettudományo s irányultság

     

    50

     

    50

     

    50

     

    150

    F 0007 Általános tantervű képzés 50 50 50 150

     

    A pontszámítás táblázatban szemléltetve az öt évfolyamos Arany János Tehetséggondozó Programban

     

     

    Kód

     

    Tagozat

     

    Hozott pontok

    Szerzett pontok Hátrányos helyzet

    szorzója

     

    Össz- pontszám

    Központi

    magyar nyelv írásbeli

    Központi

    matematika írásbeli

    Részképességeket

    vizsgáló feladatsor

    0001 AJTP 50 50 50 25 1,1 192,5

     

    1. Felvételi értesítés és beiratkozás

     

    Az Arany János Tehetséggondozó Programba felvett tanulók értesítése: 2024. február 9.

    Ideiglenes felvételi jegyzék közzététele: 2024. március 22.

    Felvételi döntés: 2024. május 02.

    Beiratkozás: 2024. június 27.

    Loading

    Másolás, beillesztés és jobbegér gomb nem engedélyezett!