vipgayporn.org filesmonsterclub.net
Amit mi adni tudunk, az örökre megmarad.
 

A Rétköz környezetvédelme projekt értékelése és a tapasztalatok összegzése

A Rétköz környezetvédelme elnevezésű projekt 2010. február 22. és április 22. között került megrendezésre a Bessenyei György Gimnázium és Kollégiumban Tóth Szilvia tanárnő vezetésével, koordinálásával, a TÁMOP 3.1.4. – 08/2-2009-0256 pályázathoz kapcsolódóan.

A projekt keretében 46 program valósult meg, s ezen belül 30 plakát és 18 Power Point előadás készült el, valamint 4 egyéb, a projekthez szervesen és szorosan kapcsolódó programot szerveztünk. A megvalósított programok nagyobb részét a kollégák az előzetesen összeállított program-javaslatból választották ki, kisebb részük viszont önálló ötlet, tervezés volt. 

Az egész iskolára kiterjedő projektben a tanári kar teljes létszámmal és a végzős évfolyamok kivételével az iskola szinte minden tanulója részt vett, kb. 800 fő. A konferencia jellegű záróalkalmon, 2010. április 22-én, az elkészült produktumokat Plakát illetve Power Point szekció keretén belül mutatták be a diákok. 

A zsűriben helyet foglalt Gáncsos Lászlóné, Kisvárda Város Önkormányzatának környezetvédelmi ügyekkel foglalkozó szakembere; Szőke Tamás, a GE kisvárdai üzemének környezetvédelmi ügyekkel foglalkozó munkatársa; Néző István, a kisvárdai Városi Könyvtár könyvtárosa, helytörténész; Mosolygó Béla, görög-katolikus esperes, paróchus; Mirzah Ilona, a Szülői Munkaközösség tagja és Csépke Bettina, a diákönkormányzat képviselője. 

A szakmai zsűri értékelése alapján a Power Point szekció:

  1. díját A légszennyező gázok élettani hatásainak vizsgálata, program felelőse: Tóth Szilvia,
  2. díját az Alternatív erőforrások, a program felelősei: Jackovics László, Machnikné Széplaki Tünde és Gál Zsuzsanna Napsugár,
  3.  díját A Rétköz természeti szépségei című előadás kapta, a program felelőse: Szendrei Viktória.

A szakmai zsűri értékelése alapján a Plakát szekció 

  1. díját a Save the tree!, felelőse: Juhász Miklósné,
  2. díját az Iskolánk környezetei terhelése, felelőse Makláriné Gubik Anna és Kosztelnikné Balázs Hajnalka,
  3. díját a Vallási növényi szimbólumok és szokások a Rétközben alkotás kapta, felelőse: Virga Gizella és Tóth Szilvia.

 

A záróalkalomon a Hulladékból ruhát! elnevezésű programban elkészített ruhákat egy divatbemutató keretén belül vonultatták fel a készítők. A ruhák díjazására szintén ezen a délután került sor. A nagysikerű program felelősei: Machnikné Széplaki Tünde, Bíróné Varga Ágnes, Sztojka Viktória, Tóth György voltak.

A „Magyar táj, magyar ecsettel” elnevezésű szavalóverseny eredményhirdetésére is a záróalkalom keretében került sor, felelősei: dr. Pavlovicsné R. Fekete Gyöngy és Szalmásné Virga Erzsébet voltak..  

Megismételhetetlen csodák a természetben címmel novellaíró versenyt hirdettünk dr. Láczayné Pipoly Csilla és dr. Sásné Naményi Emese szervezésében, valamint a Környezetvédelem az EU-ban és Magyarországon elnevezésű könyvtárhasználati verseny megszervezésére is sor került dr. Dolhainé Szabó Anikó és Vedres Csilla szervezésében.

A projekt során nagy gondot fordítottunk a Rétköz környezetvédelme elnevezésű projekttel kapcsolatos híradások különböző médiumokban történő megjelenésre is.  Így olvashattuk Kovács Bertalan írását a www.szon.hu-n, valamint a záróalkalmon forgatott anyagot az országos lefedettségű OZON TV és az RTL Klub is műsorra tűzte.

A zsűri szóbeli értékelése és a visszajelzések alapján, hogy a projekt célkitűzését, a megfogalmazott célokat megvalósítottuk, sikerült egy új, a hagyományos módszerektől eltérő tanulásszervezési móddal megismertetni a kollégákat és a diákokat. A projekt során a tanárok és a diákok közötti partneri együttműködésén alapuló, interdiszciplináris, a valós problémához szorosan kapcsolódó és a cselekvésre épülő feladatmegoldás során az eddigiektől eltérő kapcsolatrendszert sikerült kialakítani, melyet nemcsak a projekt megvalósítása során tudunk majd kamatoztatni, hanem a tanórák keretén belül is. Úgy gondoljuk, hogy a választott programok egyéni és/vagy csoportos megvalósítása során a diákok NAT által meghatározott kulcskompetenciáit illetve a pedagógus kompetenciákat is fejlesztettük.. Mindezeket összegezve, úgy tűnik számunkra, hogy sikerült a kompetencia alapú oktatást népszerűsíteni iskolánkban és a városban. 

Érdemes megjegyezni, hogy a Rétköz környezetvédelme projekt szervezése és megvalósítása után a projekt bemutatása egy országos rendezvény keretében is bemutatásra került, a Partners in Learning Fórumon, ami a Microsoft Magyarország és a Modern Iskola magazin 2011-ben innovatív tanárok hazai versenye és egyben seregszemléje is volt.

A találkozó célja az oktatást segítő legmodernebb informatikai eszközök, programok népszerűsítése, és az ilyen eszközöket használó pedagógusok elismerése. A versenyt regionális elődöntők előzték meg. A Kisvárdai Bessenyei György Gimnáziumot négy pedagógus képviselte (Tóth Szilvia , Koncz Gábor, Virga Gizella és Nyakóné Kántor Mária). A projekttel az iskola szerette volna felhívni a tanulók figyelmét szűkebb környezetük, a Rétköz különleges, ugyanakkor a diákok által kevésbé ismert természeti, épített és kulturális értékeire. A regionális elődöntőt a hajdúszoboszlói XIII. Országos Közoktatási Szakértő Konferencia keretében rendezték meg, ahonnan Tóth Szilvia, Koncz Gábor elsőként kiemelve jutott az országos döntőbe. A finálénak a lillafüredi Hunguest Hotel Palota Kastélyszálló szolgált impozáns otthonul novemberben. A verseny egyben az innovatív tanárok világbajnokságának hazai válogatója is volt, ugyanis az első három helyezett képviselhette hazánkat 2012 tavaszán a lisszaboni világbajnokságon. A 45 innovatív, gyakorló pedagógust felvonultató versenyen a bessenyeis pedagógusok a nagy elismerésnek számító közönségdíjat kapták.

A versennyel járó elismerés és a projekt tapasztalatai is megerősítettek minket abban, hogy a mai kor oktatásában elengedhetetlen a diákok pallérozását és ismeretelsajátítását segítő informatikai eszközök használata – tanórákon és azokon kívül is. A modern oktatási eszközökkel lehet ugyanis legjobban a fiatalok figyelmét lekötni, feléjük a tudást közvetíteni – mutatott rá a két díjazott tanár.

Loading